Is this the end?

Tankar: Är detta slutet? Är detta det jag längtat efter så pass länge? Är vi framme vid mållinjen? Är jag klar?
Verkar så helt klart. Jag skrev det i förra inlägget att jag hade en oro. Finns inte längre. Vad ska jag oroa mig för nu? Att dö? Varför har det blivit ett samtalsämne folk pratar med mig om? Känns som att vem jag än pratar med, tillslut kommer man in på döden. Inte direkt "Heaven or Hell" utan mer: "Hur känns det när någon annan dör?". Under min livstid har jag inte varit med om så många som har avlidit, men nu när man jobbar på ett ställe som för många just är ett ställe där man förväntas dö på, så har fler dött som jag ändå kännt mig relativt nära till avlidit. Inte när jag jobbat men under tiden jag varit borta.
En annan sak är att jag känner att folk verkligen öppnar upp sig när dom talar med mig. Varför? Jag känner mig själv inte tillräckligt gammal för att kunna stötta folk som haft det svårt på ett pedagogiskt och bra sätt, jag gör mitt bästa. Det handlar lite om det "Göra sitt bästa" i hela mitt liv. Skulle det göras en film om mig när jag dör skulle jag vilja att den skulle heta så "Att Göra Sitt Bästa". Jag har under hela mitt liv nog bara gjort mitt bästa. Aldrig varit bäst på något utan bara gjort mitt bästa. Säger man inte så när man är missnöjd med något? "Du fick 1 poäng från 2.0 på högskoleprovet" "Ah men jag gjorde ju mitt bästa". Är jag missnöjd? Skulle jag vilja ändra på saker? Tänker jag hela tiden. Efter en promenad hem eller cykeltur till skolan kommer jag alltid fram till att om jag skulle ändra på något jag är missnöjd med i min barndom/youth så skulle jag inte sitta här nu. Så sitter jag och tänker på är jag missnöjd hur jag har det nu? Ja, vart är min stabila ekonomi? Varför kommer inte återbäringen i maj när den behövs? Varför regnar det? Med detta menar jag att det inte finns något väsentligt jag skulle vilja ändra på. Jag har det bra med numera behörighet till högskola, och världens världens superbästaste flickvän. Vad skulle vara annorlunda om Lisa inte fanns? Bara negativiteter, livsnjutare, wowspelande, deprimerade, zombie. Det sjuka är att jag tänka på det så mycket jag vill för att det kommer aldrig inträffa, det är lite som att drömma om drömvinsten, OTROLIGT liten chans att det inträffar (wudnt b that unnice tho).
Min kropp. Helt otrolig sak, klarar att jobba och få 4-6h varje natt sen skola samma timmar och ändå är jag på topp. Är nog för glad för att bli trött.

Done

Lisa har inte varit här på en vecka och det märks, hade mysigt med bad och vin sist, tog en bara lisa och olle helg och det behövs ibland. Denna helg jobbade jag 20h och var lite mör idag i skolan, Kändes skönt och få reda på de nya rutinerna och träffa och lära känna lite nya. men 4k var det värt helt klart. Fick träffa far också, ny bil och grejer. Skönt att ligga i soffan som kommer bli min sanctuary under sommarn. Dock sov jag mest i den när jag var hemma. Var hos Ella idag och lagade hennes cykel, längesen jag faktiskt bara hängde hos en kompis. Efter jag tagit bort slangen gick vi och köpte en ny slang och lite mat som vi åt innan jag tog mig an hennes bakhjul. 2h senare satt vi i lägenheten och tittade på tv. Denna vecka asså omg vad trevlig den kommer bli, 2 trevlighets kvällar och lite trevligheter i skolan, samtidigt som andra sliter för sina behörigheter glassar jag mest runt och koncentrerar mig på den sociala biten i skolan. Avslutning på fredag med picnic i trädgårn om vädersnubben tillåter det, sen lördag till lisa och fira hennes 21års dag (mycket stort).
  • Tandläkare 2/6
  • Gränna 3-9/6
  • Komvux 9/6
  • Gränna 10/6-lägenheten är fixad
  • Jönköping
  • Examen
  • Jobb
  • Fru
  • Barn
  • Jobb
  • Pension
  • Sjukdomar
Låter fint
Syns där ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0