Utgång

Igår var jag ute började rätt bra med en mysig sitta o dricka förfest. full som fan går jag till bussen med 8 tjejer när jag kommer fram har det minskat till 5 tjejer och efter font? eller någonstans blev de 4.
Så Olle gick ut med newbiesen igår och såklart ville dom till Walkabout. minns inget av kvällen mer än att de va långt från portslade igår! men ja tror att de va kul iaf =) får väl höra om det på måndag om inte annat .. klockan är 1h mindre nu =) så idag sov jag eg till 11. Om jag inte minns fel mötte vi upp med dom nya newbiesen på bussen vilket gjorde dom gamla newbiesen till lite mindre newbie.

Idag ska jag ÄTA MAT om 2h och sen ska ja göra något som kräver förflyttning eller något har itne bestämt mig än XoXo

Finally

Igår såg ja när ja vakna att ja hade 6 cigg kvar vilket betydde att ja någon gång under kvällen få ett tomt paket i min ficka. dagen började dvs med en morgon cigg och sen kom lisa och vi såg lite GG och greys typ hela dagen lagade lite pasta med tesco sås as well. Sanna ville senare på kvällen ner på stan och äta middag. så vi haka efter upptäckt att de kosta £10 med en indisk buffe så bestämde vi oss för pizza buffe istället där åt jag ca 8 pizza slices och drack 1.5 glas pepsi.
När vi bad om "the bill" så kom hon och sa att de kosta 12.87 istället för 17+ så vi tänkte snabbt la pengarna och tog tillbaka en femma och gick hyfsat snabbt ut för att utanför glädjas över att vi hade tjänat 2pund var som vi tänkte LETS SPEND IT! så vi gick till font. I LOVE FONT! Köpte varsin öl för de billiga priset av 1.99st och inte så där små som i sverige utan då menar ja en Pint som = 568ml. fulla som fan efter ölen så tog vi bussen hem till ally där det va utube tittning som gällde. såg lite roliga klipp sen gick hem. röksugen som fan somnade jag,
Vaknar upp idag känner att mitt röksug börjar ta över min kropp och bestämmer mig för att tugga upp 2paket tugummi. så nu bör ja ha super käkar. Klockan 1140 så träffar jag lisa vid valleyroad går bort till affärerna och köper ett litet marlboro rött när ja kommer ut ur affärn har ja aldrig varit så lycklig. Tänder en cigg och röker den med stor glädje och vilja. Fick mig en fin nickis och sen kom bussen som vi tog till bibblan där jag upptäckte med glädje att mitt saldo hade ändrats från 67.82kr till 2653kr glad som en moppepojke hoppar jag ut ur bibblan och tar bussen till bton där ja gladeligen följer lisa som en hund genom diverse affärer där saker finns. Möter upp med söt ally utanför hm och går och tittar på en modevisning för att sedan gå igenom några affärer till. Ja va tvungen att efter detta fylla på med energi så vi gick till Pret manger och drog en cola och en crossaint pizza. Helt slut och hyfsat mätt går ja till bussen hem och åker hem stannar i old village och köper en pringles och en påse happy cola vandrar hem glad och nöjd efter dagen och lägger mig i min nybäddade säng sätter på lite elvis och skriver blogg med ett glas cola och chips.

Skön dag i övrigt lite kallt i luften men mysig.
Kvällens planer är vaga eller näst intill obefintliga, lisa ska äta med sina päron och jag o sanna vill drick sprit så de får bli en 2mans förfest för att sedan däcka på stan. helt ok dag hoppas jag ska lägga undan 60pund så ja har lite till nästa vecka också :P hångel o grejer
XOXO

Världens finaste öl tillsammans med Lisa och Sanna. Kan det bli bättre?

Dublin etc

Så nu har jag varit i dublin, ireland. Efter mycket om och men med väskor osv så £20 pund fattigare kommer vi fram till irland tänker fan ja måste käka.. går till donken där vi upptäcker att 3 hamburgare med en stor cola kostar 74kr (skojar inte)
så yttligare några hundra fattigare träffar vi sanna (jag och lisa) som kom dirr från sverige. hon va kissnödig så vi kissade lite tog ut €50 för att klara dagen åker till stan där vi hittar vårat hostel relativt snabbt konstigt nog. betalar våra 50 euro och går in på rummen o slappsar lite. efter 30min bestämmer vi för o gå o sänka öl och äta en bit mat as well. svindyrt... drack lite guinness o så. Går tillbaka till hostelet lägger mig svinskraj för den ryska horan som ligger under mig och hostar.
Vaknar upp nästa dag av att min kropp är i avsaknad av vätska och nikotin. Går ut på en liten promenad innan frukost och kollar på tidvattnet. Vi går o äter en myspublunch bestående av soppa och bröd och en pint för de relativt billiga 100kr. går runt lite i staden och explorar lite. svänger in på museet lite snabbt och tråkar mig igenom det. går tillbaka till hostelet och leker lite tills de e dags för en liten pubrunda igen. 4 pints senare kommer hem pratar lite somnar i en underslaf. nästa dag kom katie josefine ellen till dublin vi kramades i 10min innan vi begav till en stad utanför dublin (malahide) där vi gick på en pub o tog en öl igen......... åker hem äter nått litet går ut på en pubrunda dricker några öl.
Tisdag va guinness dagen gick till museet drack öl gick hem gick runt lite tog en öl på kvällen sluta tidigt gick upp nästa dag åkte tillbaka till brighton.
HAR ALDRIG SAKNAT BORTA SÅ MYCKET

Skönt o vara tillbaka hos Bev igen. Igår va de myskväll med gossipgirl och £1 pizza från valleyroad affärerna. Lisa köpte glass för 75kr och mat för 5kr.. ajja skönt o va tillbaka gick till skolan o fick en kaffe av allison <3333 ska gå in till brighton snart med sanna o lisa eller "dublin gänget 08" har ingen aning om vad som händer i helgen men förmodligen inte för mycket ska nog ta de lugnt för en gångs skull kanske äta en doughnut :) hoppas ni har det bra hemma xo xo

Modellz

Igår va jag modell för vårat fashion job blev en del bra bilder faktiskt lägger upp en av varje fashion

Jag i höst tema

Jag är anarkist

Jag som kvinna

Llama is the most marvelous animal...... wish i had one

The sunday of doom:
Började sådär med att tåget i sverige var försenat 2minuter.. trodde ja men efter ja hade satt mig på tåget så sa dom något som min ipod svalde om att dom skulle åka lite saktare än vanligt så det blev ca 20min försenat.
Kommer fram till sthlm C där det verkade vara inne med att ha 6 barn med hjul bagage som står och har ett litet chit chat i dörröppningar (har inte rökt på 2h)
Hoppar på arlanda express som ja hann med barely. Arlanda express va det enda färdmedlet som funka som det skulle. kliver av på terminal 5 och hämtar ut min biljett efter en cigg (första på 2h40min).
Sätter mig o äter en slice pizza vilket var jätte dyrt ca 100kr för en slice och en cola.. men men vad ska ja med svenska pengar till? tar en till cigg efter maten och ställer mig sedan i säkerhetskontroll kön som bara tog 15min att ta sig förbi. *lucky me*
Väl innanför ser ja att planet är försenat 30min. Tänker wtf sen sätter ja mig o dricker en svensk öl på arlanda med folk som kollar på mig för jag är själv eller för ja är snygg. Blir lite röksugen efter 2h och tar en cigg i apburen. Sätter mig o ser ett avsnitt greek för att sedan gå på flyget.
Väl på flyget säger dom "vi kommer chilla här i ca 30min sit tight!" ja de fanns ju inte så mycket annat o göra en o just sitta tight. efter 45 min så sa dom "nu drar vi". alla blev lite happyfaced och det bar av mot london england.
Landar på gatwick dvs helvetet för rökare som jag, tar min packning och springer lite mot tåget där jag möts av en skylt "vi pallar inte o skicka tåg till brighton ta bussen istället". Nice tänkte jag (3.5h utan nikotin) ställer mig i en till neverending queue till biljettautomaten. köper en biljett för ca 110kr som ska ta mig till portslade så småning om.
Sätter mig på tåget och åker ca 5min för att sedan gå av nånstans där det stod massa bussar o vänta på oss som kom. Såg min chans och ta en cigg.. tar upp paketet och tändaren ska tända. Märker då att min tändare som va lätt åtkomlig inte fungera at that point. Tar mig för pannan och biter i fingret och går på en buss som ja inte ens vet vart den går. Kommer fram till brighton station där jag äntligen efter ca 5h får tända en cigg (tog 2). Sätter mig på tåget till portslade för att sedan äntligen efter ca 9h av resa vara framme i good old portslade.
Tar en kebab och sätter mig på bussen hem, möter Lisa ser på Greys somnar.

Kanske är lite svårt för icke rökare att förstå denna frustration men tänk er att ni är hungriga eller kissnödiga så förstår ni hur lätt irreterad man är och hur man ser allt som en uppförsbacke. Nog om söndagen.

Har fan inte hänt nått spec som är värt att nämna iaf ska till irland om en vecka rätt taggat men annars äre ba skola och läxa och kaffe och lite gossipgirl :) som har gällt tills nu.

Ikväll ska jag gå ner till font och dra nån pint bara för o ha nått o göra och imorgon äre fredag så då blire nog en skvätt med. hoppas det suger i sverige för här äre typ 18 grader och sol och billigt. ha en underbar helg i kalla regniga tråkiga sverige :D:D:D:D

Know u love me
Xo Xo Olle

Facebook finns det bilder på mig inga nya men på söndag kanske.